• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73633
+
-

تعیین تکلیف واحدهای صنعتی راکد خراسان شمالی

خبرخوان
تعیین تکلیف واحدهای صنعتی راکد خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: واحدهای صنعتی راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی استان تعیین تکلیف می‌شوند و تاکنون ۲۴ واحد تعیین تکلیف شده است. به گزارش ایرنا «سیاوش وحدت» اظهار کرد: به منظور تعیین تکلیف واحدهای صنعتی راکد، هیات حل اختلاف و داوری با حضور نماینده حقوقی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تشکیل جلسه داده است و پس از بررسی‌های لازم و دعوت از طرفین قرارداد، در خصوص آنها تصمیم می‌گیرد. وی با اشاره به بررسی ۲۴ پرونده در این جلسه افزود: از پرونده‌های مطروحه ۳ فقره به دلیل نداشتن برنامه‌ای برای از سرگیری فعالیت، فسخ قطعی قرارداد و به ۲۱ فقره با برنامه زمان‌بندی ۶ تا ۹ ماهه برای ساخت‌و‌ساز مهلت داده شده است.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: متقاضیان سرمایه‌گذاری صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی که زمین دریافت کرده‌اند‌ اما اقدامی در اجرای تعهدات قرارداد از جمله پیشرفت فیزیکی و پرداخت بدهی تا مهلت داده شده انجام ندهند، بعد از اتمام مهلت قانونی، فسخ قرارداد شده و با انجام مراحل قضایی و استرداد زمین نسبت به واگذاری آن به سرمایه‌گذاران واقعی اقدام خواهد شد. وحدت افزود: با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری و حمایت دولت از صنایع کوچک و متوسط و تولید کالای ایرانی، در این جلسه به تعداد بیشتری از واحدهای صنعتی غیرفعال به منظور راه‌اندازی مجدد و انجام تعهدات، اعطای مهلت شد. 

وی اظهار کرد: واحدهای صنعتی پس از انعقاد قرارداد واگذاری زمین حدود ۲ سال فرصت دارند تا فعالیت‌های عمرانی و تولیدی خود را آغاز کنند ولی برخی از واحدها با وجود ساخت سوله یا دیوارکشی در اراضی صنعتی، به علل مختلف ساخت‌و‌ساز خود را رها کرده‌اند. در صورت وجود متقاضی برای این اراضی و پس از اخطاری که به آنها برای واگذاری داده می‌شود، باید برای تعیین تکلیف قراردادهای خود اقدام کنند تا قرارداد آنها فسخ نشود. از ۵۵۴ قراردادی که شرکت شهرک‌های صنعتی منعقد کرده تاکنون ۲۶۷ طرح به بهره‌برداری رسیده و قراردادهای دیگر در مراحل مختلف صفر تا ۱۰۰ بهره‌برداری‌ هستند. استان خراسان شمالی هم‌اکنون ۶ ناحیه صنعتی، ۹ شهرک صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی قابل واگذاری به سرمایه‌گذاران صنعتی دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید